Løpsdagen

Her finner du informasjon for deg som skal delta på Kystjegerløpet 2024. Vi gleder oss til å møte deg!

Informasjon til deltakere
Alle deltakere mottar informasjon på epost. Her kommer bl.a. informasjon om puljeinndeling.

Oppmøte og parkering 
Starten er på kunstgressbanen til Brusand IL på Ogna. Det er mulig å parkere både ved Ognahallen (start) eller i Sirevåg Havn (mål), en liten spaser/løpetur til startområdet. 

Startnr og chip hentes senest 1130
Startnummer og tidtakingschip hentes ved start 0930-1130. Husk å finne ditt startnummer før du stiller deg i kø.

Info-samling kl 1130
Velkommen til åpning og felles informasjon ved hallen til Brusand IL. Her blir det også felles oppvarming.

Puljer og start 
Informasjon om puljeinndeling sendes alle deltakere på epost. Puljene starter fra ca 1215 (+/- 15 minutter) med 3-5 minutter mellomrom. Husk å stå klare noen minutter før tildelt starttid. 

Endringer på laget?
Før påmeldingsfrist gjøres alle endringer gjøres via lenken som fulgte med bekreftelse på påmelding. Navn på deltakere kan byttes. Bruk deltakerlisten til å sjekke at alt er riktig.

Hva om vi blir færre på laget?
Dersom 2 av 3 fullfører vil 3'er lag automatisk flyttes til klassen for 2'er lag. Tilsvarende vil gjenværende deltaker på 2'er lag automatisk flyttes til individuell klasse dersom den ene ikke fullfører.

Trygg og trivelig deltakelse
Du er ansvarlig for å gjennomføre på en måte som er ansvarlig og trygg for deg. I løypa vil det være sanitetspersonell på utvalgte steder. Ta med godt humør og vis hensyn til andre på din vei gjennom løypa.

Regler og vilkår
Påmelding er bindene og innebærer aksept av vilkårene for deltakelse som følger av hjemmesiden og andre vilkår som har blitt kommunisert i markedsføringen.

Drikkestasjon
Det vil være to drikkestasjoner i løypa.

Toalett 
Toaletter finner du i start - og målområdet. 

Transport av personlig utstyr
Vi tilbyr transport av personlig utstyr fra start til mål. Alt utstyr må være lagt i transportbilen senest 15 minutter før start i 1. pulje.

Om skift av klær i målområdet
I målområdet er det telt for skift, men ikke dusj. Vi anbefaler å ta med det du behøver for fullstendig skift etter løpet.

Hodelykt o.a. utstyr
Hodelykt må alle ha, for det er mørkt i tunnelene. Utstyr vil bli vått. Unngå å bruke utstyr som ikke tåler vann.

Premier
Ved målgang får alle deltakermedalje. Alle er like viktige, men vi deler ut premier til de raskeste før alle er i mål (slik at de ikke må vente så lenge) på sin premie. 

  • Individuelt, 1.-3. pl. damer/herrer
  • Lag 2 personer, 1.-3. plass
  • Lag 3 personer, 1.-3. plass

Har du planer om å være blant de raskeste? Husk å registrere de/laget inn i pulje 1 eller 2. Det er ikke krav til kjønnsfordeling på lag.

Mat og drikke
Inkludert i deltakeravgiften er 1 stk fiskeburger m/salat og mineralvann. For å få mat leverer du ditt startnummer der maten serveres i målområdet. 

Frist for bestilling av vegetar eller glutenfritt var 30. august.

After Run 
Etter at ALLE deltakere er i mål åpner «After Run». Her vil det være mulighet for å kjøpe fiskeburger og noe godt å drikke. Alle deltakere er velkommen til en hyggelig stund på bryggekanten i Sirevåg havn. Servering av øl og vin stenger 18.00.