Løpsdagen

Her finner du informasjon for deg som skal delta på Kystjegerløpet 2025. Vi gleder oss til å møte deg!

Informasjon til deltakere
Alle deltakere med registrert epost får informasjon direkte til denne.

Oppmøte og parkering 
Starten er på kunstgressbanen til Brusand IL på Ogna. Det er mulig å parkere både ved Ognahallen (start) eller i Sirevåg Havn (mål), en liten spaser/løpetur til startområdet. 

Merk at parkeringen ved Ogna kirke ikke skal brukes av deltakere på Kystjegerløpet, av hensyn til et bryllup.

Startnr og chip hentes 1000-1130
Husk å ha startnummer ditt klart før du stiller deg i kø. Rett etter målgang tar du av ankelbånd/chip, og returnerer dette før du går ut av målslusen.

Puljer og starttid 
Informasjon finner du på websidene til RaceTracker, som forestår tidtaking. Sjekk at alle på laget har samme starttid. Møt om ved startstreken 5 minutter før tildelt starttid. 

Endringer på laget?
Alle endringer gjøres via lenken som fulgte med bekreftelse på påmelding. Både lagsammensetning og navn på deltakere kan byttes. Bruk deltakerlisten til å sjekke at alt er riktig.

Hva om vi blir færre på laget?
Dersom en på laget melder forfall kan dere sette inn nytt navn. Om dere ikke har en ny person kan den som melder forfall 'avregistreres' ved å gjerne lagnavn (via admin.side for påmeldingen). 

Hva om ikke alle fullfører?
Dersom 2 av 3 fullfører vil 3'er lag automatisk flyttes til klassen for 2'er lag. Tilsvarende vil gjenværende deltaker på 2'er lag automatisk flyttes til individuell klasse dersom den ene ikke fullfører.

Regler og vilkår
Påmelding er bindene og innebærer aksept av vilkårene for deltakelse som følger av hjemmesiden og andre vilkår som har blitt kommunisert i markedsføringen.

Trygg og trivelig deltakelse
Du er ansvarlig for å gjennomføre på en måte som er ansvarlig og trygg for deg. I løypa vil det være sanitetspersonell på utvalgte steder (se løypekart). Ta med godt humør og vis hensyn til andre på din vei gjennom løypa.

Drikke
Det vil være drikkestasjon i løypa.

Toalett 
Toaletter finner du i start - og målområdet. 

Transport av personlig utstyr
Vi tilbyr transport av personlig utstyr fra start til mål. Alt utstyr må være lagt i transportbilen senest 11.45.

Garderobetelt ved mål
I målområdet er det telt for skift, men ikke dusj. Vi anbefaler å ta med det du behøver for fullstendig skift etter løpet. 

Hodelykt o.a. utstyr
Hodelykt må alle ha, for det er mørkt i tunnelene. Utstyr vil bli vått. Unngå å bruke utstyr som ikke tåler vann.

Premier
Ved målgang får alle deltakermedalje. Alle er like viktige, men vi deler ut premier til de raskeste før alle er i mål (slik at de ikke må vente så lenge) på sin premie. 

  • Individuelt, 1.-3. pl. damer/herrer
  • Lag 2 personer, 1.-3. plass
  • Lag 3 personer, 1.-3. plass

Har du planer om å være blant de raskeste? Husk å registrere de/laget inn i pulje 1. Det er ikke krav til kjønnsfordeling på lag.

Mat og drikke
Inkludert i deltakeravgiften er 1 stk fiskeburger m/salat og mineralvann. For å få mat leverer du ditt startnummer der maten serveres i målområdet. 

Bestilling av vegetar eller glutenfritt ble registrert ved påmelding.

Fotografering
Bryne Fotoklubb tar bilder i løypa. Ved målgang er det egen fotograf. Vi forsøker å få til et målfoto av flest mulig lag og deltakere.

After Run 
Etter at ALLE deltakere er i mål åpner «After Run». Her vil det være mulighet for å kjøpe fiskeburger og noe godt å drikke. Alle deltakere er velkommen til en hyggelig stund på bryggekanten i Sirevåg havn. Servering stenger senest kl 1700.